Festiwal Perkusyjny "Źródła i Inspiracje"                     Strona Główna

 życiorys

 prasa

 galeria

 muzyka

 kontakt

 projekty

 

biography

press

gallery

music

contact

projects

 

Na początku ten niezwykły melanż miał być tylko muzycznym żartem. Z żartu pozostała jednak tylko nazwa.Kulturalny Zespół Dancingowy okazał się bowiem może nie nowy ,ale z pewnością profesjonalny pod względem muzycznym,ozywczy , bardzo ciekawy instrumentalnie”

                                               Agnieszka Kozik „Gazeta Wyborcza”

 

„ ..bo Krakowska Grupa Perkusyjna to „samograje” i bez dyrygenckiej pałeczki nadajaca znakomity puls rytmiczny…”

                                               Adam Walacinski „ Dziennik Polski”

 

„Tempus ex machina  Gerarda Griseya, jakie zabrzmiało w poczatkowej części finałowego koncertu Warszawskiej Jesieni w doskonałym wykonaniu Krakowskiej Grupy Perkusyjnej, frapujące forma i intensywnym brzmieniem, było najlepszym elementem tego wieczoru…”

                                              Ruch Muzyczny

 

„Utwór Aktions dla 14 wykonawców Krzysztofa Pendereckiego, po raz pierwszy po prawie trzydziestu latach wykonywany w Polsce, zaskakiwał jazzujacymi rytmami w stylu free i momentami improwizacji w porywajacym wykonaniu Jana Pilcha. Wzbudził on entuzjastyczną reakcję audytorium, należącą się zresztą także wszystkim wykonawcom ….

                                          Ewa Cichoń „Gazeta Wyborcza”

 

„ Z kolei Jan Pilch jest w grze na instrumentach perkusyjnych klasą sam dla siebie i w Polsce trudno byłoby mu znaleźć konkurenta. Tym bardziej że spectrum stylistyczne, jakie obejmuje z równym mistrzostwem, jest  nadzwyczaj bogate. Jazz zajmuje w nim wazne miejsce”

 

                                         Robert Buczek „Gazeta Wyborcza”

 

„..podobnie żywym wrażeniem zapisała się fascynująca kreacja Jan Pilcha w  Koncercie na perkusję i orkiestrę Krystyny Moszumańskiej – Nazar i jego decydująca rola we wrocławskim sukcesie tego dzieła.”

                                       Kazimierz Kościukiewicz „Ruch Muzyczny”

 

„Koncert na perkusję i orkiestrę Krystyny Moszumańskiej –Nazar w wykonaniu wocławskiej orkiestry pod dyrekcja Marka Pijarowskiego i Jana Pilcha, wirtuoza perkusji z Krakowa, publiczność nagrodziła owacją na stojąco. Utwór prezentujący niezwykle bogate możliwosci perkusji wymaga wielkiej wirtuozerii, wrazliwości i kreatywnej wyobrazni. Jan Pilch, z myślą o którym kompozytorka pisała „Koncert…”, wszystkie te warunki spełnił z naddatkiem”

                                     Anita Tyszkowska „Wieczór Wrocławia”

 

„Nie po raz pierwszy w historii festiwalu Pilch dał dowody fantastycznej sprawności technicznej i muzycznej wyobraźni, kreując solowa partię Koncertu na perkusje i orkiestrę Moszumańskiej –Nazar. Rozbudowany, trzyczęściowy utwór ujmował kolorystycznym bogactwem, wyczuleniem na barwę najkrótszego motywu, świetnym wykorzystaniem walorów perkusji. Publiczność utwór przyjęła entuzjastycznie.”

                                    Artur Bielecki „ Gazeta Wyborcza”

 

„Pilch z powodzeniem wykorzystuje zdobyte doswiadczenia, by tworzyć dźwieki osobiste, posiadające indywidualny charakter. W ramach „Wewnętrznego bębnienia”, które jest z całą pewnością oryginalnym „wewnętrznym bębnieniem” Jan Pilcha, realizuje muzykę inspirowaną jazzem, rockiem i światowym folkiem”

                                      Robert Buczek „Gazeta Wyborcza”

„Fascynującym uzupełnieniem piątkowego wieczoru był sobotni koncert formacji krakowskiego perkusjonisty Jana Pilcha….. Na ciemnej, lekko tylko rozjasnionej kolorowymi punktowcami scenie Jan Pilch zaczął od delikatnego wystukiwania rytmu, potem dźwięk narastał aż do płynnego wejścia pozostałych instrumentów. Pozpoczął się rewelacyjnie brzmiący dialog instrumentow perkusyjnych z saksofonami….. Jan Pilch w „Inside Drumming” połączył rytmy różnych rodzajów i gatunków muzycznych- od rocka, przez folk, muzykę teatralną i klasyczną  aż do jazzu. Stworzył niezwykłe, transowe, niepowtarzalne widowisko.”

                                          Gazeta Wyborcza

 

„ Inside Drumming zrobił ogromne wrażenie, zarówno z uwagi na zaprezentowanie rozlicznych cieniowań brzmieniowych, jak dzięki rewelacyjnej technice instrumentalnej muzyków. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że zarówno lider zespołu Jan Pilch, jak fenomenalny Marek Olma to wirtuozi perkusji”

                                         …. Ruch Muzyczny     

  

„Na finałowym koncercie JWP.org dosłownie powala muzyczną siłą (na konkursowych przesłuchaniach było jeszcze lepiej). To nowoczesna koncepcja jazzu, ogromna siła ekspresji i genialni młodzi muzycy….”

                                          Tomasz Jakub Handzlik, „Gazeta Wyborcza”

 

„Spacer wokół sceny i uderzanie w gong to z kolei początek kompozycji na perkusję, obój i komputer Jan Pilcha. „Ghatam” znakomicie łączył w sobie elementy muzyki orientalnej, jazzowej z nastrojem transu, tajemniczości i furii. Świetna aranżacja i jeszcze lepsze wykonanie.”

                                     Tomasz Jakub Handzlik , „Gazeta Wyborcza”

 

„Duże wrażenie na słuchaczach zrobiła także gra perkusisty. Szczególnie podobały się solowe partie Jana Pilcha, prezentującego wspaniałą technikę i pomysłowość w wykorzystywaniu nie tylko rytmicznych, ale także brzmieniowych mozliwości bogatego perkusyjnego zestawu”

                                     Robert  Buczek , „Gazeta Wyborcza”

 

„…W artystycznej koncepcji Pilcha muzyka współczesna , jazz i rock wzbogacane o struktury rytmiczne różnych kultur istnieją wspólnie, na równych prawach. Najwięcej jednak jest jazzu; to z tej muzyki pochodzi feeling, improwizacje, frazowanie i energia. Całość jest bardzo spójna, dobrze wyważona, zajmująca, napięcia są doskonale konstruowane, a brzmienia bogate. Transowa , naładowana ekspresją muzyka rzeczywiście wyzwala emocje , jest w niej siła i tajemnica. Fascynuje”.

                                  Robert Buczek , „ Gazeta Wyborcza”

press